Tuesday, May 3, 2016

well done, my girl




http://www.peraksilveryouth.com.my/2016/04/300-peserta-kayak-sertai-perak-river.html

(Baca artikel kat url atas tu untuk maklumat lanjut mengenai Royal Perak River Endurance 2016)






Alhamdullillah competition ni dah berakhir hari semalam dan anak dara akak pun dah selamat sampai kat rumah jam 9.00pm malam tadi. Dengan muka yang sunburn nya tapi sangat ceria dan excited bercerita pasal new experience dia setelah setahun main kayak. Dan ni game dia yang paling besar setakat ni, menyusuri sungai Perak.






Kesian tangan dia melecet on the first day sebab berkayak berpuluh kilometer. Malam2 sebelum tido sempat whatsapp kat ummi, mengadu tapak tangan dah ada "belon" tapi akak tau dia tough dan tak mudah mengalah. Very independent.






Akak dimaklumkan seramai 300 peserta yang join competition yang julung kali diadakan ni, even tourism minister pun dah bercadang nak jadikan program ni sebagai program tahunan. Peserta datang dari pelbagai negeri termasuk la dari KL.





Anak dara masuk kategori double woman open, berganding dengan kawan sekolah dia yang juga baru form two. Just imagine budak2 ni nak bersaing dengan peserta2 dewasa tapi nak experience tu yang penting. So far katanya sangat menyeronokkan.






This is my girl and I am very proud of her. 













Sepanjang kat sana, Kelab Kayak KL support makan minum dan penginapan. Penginapan kat homestay pada setiap hentian. So, tiga malam, tiga homestay yang berlainan. First night tak lena tido sebab kena tido dengan kawan (sebab budak ni suka tido sorang2 atas katil). Second night lelap terus sebab homestay ada aircond =)






Sempat ditemuramah oleh RTM sebab budak2 ni peserta termuda dalam game ni, baru 14 tahun. Banyak soalan yang diajukan oleh wartawan. Kot2 masuk tv nanti, hehehe..






At last, dapat tiga medal sebab berjaya menamatkan competition sejauh 48KM bermula dari Kuala Kangsar dan berakhir di Bagan Datoh. Satu medal lagi sebab dapat tempat ke-6, it was ok for me for a start. Then dapat hadiah duit lagi, bagi dua dengan partner berkayak. 

Well, berbaloi hobi budak ni :)

Keep it up!

No comments:

Post a Comment

jejak orang suka makan, suka baca dan suka tulis...terima kasih daun keladi...jangan serik datang lagi...