Wednesday, December 16, 2015

makan-makan @ awana genting highlands






Apa yang paling best kalau pegi attend kursus atau meeting kat somewhere?? Of coz la pasal makan kan. Satu lagi faktor akak pilih Awana Genting Highlands ialah sebab kat situ ada banyak pilihan makanan. Better than kat The Zone Jalan Ampang...okay =).

Sayur2 tu konon nak makan tapi agak keras, tak cukup masak untuk dimakan. Tak tau pulak kalau2 ada orang memang ratah bunga kobis mentah2 gitu. Tak ada kot.

French toast memang one of my favourites akak sejak azali sebab mak dah didik makan roti telur since budak2 lagi.






Second day still makan french toast sebab nak elak makan pagi food yang heavy kononnya. Nak elak makan nasi lemak, padahal ada jek food lain nak makan tapi kata sorang kawan, mee goreng dia kurang ummpphhh that day. Okayyyy.

Sosej memang tak boleh nak tinggal kot kat hotel2 ni, mesti ada kan dalam menu derang. 






Jom tengok kerabu pulak. Banyak jugek kerabu kat situ, budu dan cencaluk pun ada nampaknya. So, kita ada pilihan nak makan. Kerabu ikan dia quite okay tapi macam terasa sangat ikannya. Half cooked, maybe. Kerabu udang tu macam biasa jek rasanya, tak ada yang special.






Nak jimat pinggan ataupun malas nak bangun banyak kali, tu la kisahnya. Kerabu dan kuih campur sekali dalam satu pinggan. This time ada kerabu daging, quite nice rasanya dan ada buah2an yang selalu kita buat jeruk tu, dia masak berlada aka pedas. Yang ni different taste sikit, di luar daripada kebiasaan.






Ini lunch for the last day before we go back to KL. Bila dah last day, meaning dah macam tak tau nak makan apa kan. Ambik la jugek sikit2...paru...udang...lala dan mr. crab. Nak tegur sorang kawan yang hari2 makan crab selonggok bubuh dalam pinggan walaupun dia ada sakit lutut. Tapi takkan nak larang orang nak makan pulak kan...hehe.

So...layan jek la ye.

No comments:

Post a Comment

jejak orang suka makan, suka baca dan suka tulis...terima kasih daun keladi...jangan serik datang lagi...