Friday, February 15, 2013

holiday villa @ alor setar







Perjalanan ke utara diteruskan lagi, dari KK akak menerjah ke Alor Star. Menginap kat Hotel Holiday Villa. Nak mencari hotel ni lagi satu hal, maklum la tak biasa dengan bandar Alor Star. Puas pusing sana pusing sini mencari lokasi hotel. Nak dijadikan cerita, rupanya logo berlampu hotel ni yang biasanya ada kat sebelah atas hotel, tak menyala malam tu. Patut la kami tak nampak pun.


Tak dapat dinafikan hotel ni selesa, biliknya ok dan kemudahannya terjaga. Lokasinya bersebelahan dengan City Walk. So, senang la kalau kita nak pergi shopping. Berdekatan juga dengan 7-11 dan kedai2 lain.

Lepas check-in terus pergi makan malam kat tepi stadium, kedai biasa2 aje. Akak pun tak tau apa yang specialnya kat Alor Star ni.




Makan kat restoran hotel ni macam tak banyak pilihan la pulak. Atau mungkin akak datang menginap tak kena dengan hari  hidangan istimewanya. Jadi, untuk sarapan, akak cuma makan bubur nasi sebab pilihan lain, nasi lemak. Kalau boleh nak kurangkan makan nasi lemak sebab badan dah berbondon-bondon dengan lemak =)).




Tak makan nasi lemak tak semestinya akak tak makan banyak ye. Akak makan dim sum, pada akak rasanya sedap, cicah dengan sos cili.




Tak cukup dengan dim sum, akak makan juga telur setengah masak dan minum air kopi susu. Complete dah sarapan akak untuk hari tu.




6 comments:

  1. Kak Ani pernah juga menginap di hotel ni 2 kali.

    Makanan memang tak sedap di sini. Tapi ia berdekatan dengan Pekan Rabu. So menggila beli baulu. Murah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...pekan Rabu dah tutup time we all sampai..huhu

      Delete
  2. lama tak ke sini lah !

    ReplyDelete
  3. telur 1/2 masak, lama dah x makan...

    ReplyDelete

jejak orang suka makan, suka baca dan suka tulis...terima kasih daun keladi...jangan serik datang lagi...