Wednesday, October 18, 2017

iphone yang hilang







Kelmarin dapat kawan2 baru dari Jepun. One of them is an English teacher in Singapore and married to Singaporean. The other one (sebelah kanan) is a crafter, terer buat handmade accessories, kawen dengan lelaki Melayu dari Malaysia. So that one pandai cakap Melayu walaupun tak fasih. Yang English teacher tu dah 15 tahun duduk kat Singapore, so she's quite familiar dengan KL. Comey derang ni walaupun bukan muda lagi. Dressing sangat simple, ingatkan dia tengah berpantang sebab pakai selipar dengan stokin tebal =).

More than 7 days ago, SRK jumpa Iphone dan mintak akak investigate cari ownernya. It was quite difficult to find sebab Iphone tu tak boleh dibuka, ada password dan tambah lagi, owner dah set dalam flight mode. Mujur la boleh baca notifications kat wall, so try tengok nama2 yang suka like dia punya instagram. Hebat kuasa media social ni kan. Selepas 5 hari baru ada respon daripada sorang perempuan Jepun juga, dia cakap dia student kepada owner Iphone tu tapi teacher dia ada kat Singapore.

Okay, dia introduced akak kepada sorang lagi Jepun, yang ni memang kawan baik orang yang hilang Iphone ni, kawan dari zaman kat universiti lagi. Lama tu. So we all chatting through instagram jek, malas lagi nak bagi phone number. Nak kena confirm banyak benda sebab nak make sure I have found the right owner. Banyak la soalan akak tanya, forsure Jepun ni macam boring nak jawab banyak benda.

Orang kata, buat baik pasti dibalas dengan kebaikan juga. Alhamdullillah memang jumpa the right owner dan dia sangat sangat sangat happy sebab dapat semula Iphone dia. Of course la kan, just imagine handphone kita yang hilang. Dengan contact list dalam tu, dengan photos yang kita sayang, belum lagi kalau kita simpan benda2 lain dalam phone tu. Memang macam hilang nyawa kejap kan.

Well, this Japanese woman sanggup datang ke KL untuk berjumpa dan ini la yang dinamakan kehidupan. Nice to meet both of you.

No comments:

Post a Comment

jejak orang suka makan, suka baca dan suka tulis...terima kasih daun keladi...jangan serik datang lagi...