Tuesday, January 3, 2017

happy new year & menu diet atkin








Alhamdullillah kita dah masuk ke tahun baharu, 2017. Actually tak ada apa yang berubah pun, still ada kehidupan yang sama. Cuma kena ada usaha untuk terus berubah ke arah kebaikan. Tak ada orang yang nak berubah ke arah keburukan kan. 1st day school, diam tak diam my 1st daughter dah masuk U dan adiknya dah melangkah jadi calon PT3 tahun ni. Fuh...walaupun akak cuma ada dua anak tapi cabaran tetap ada. Moga segalanya berjalan dengan baik.

Apa azam uolls awal2 tahun ni? Akak nak jaga tahap kesihatan elok2, jaga pemakanan dan tingkatkan ilmu kerohanian, In Shaa Allah. Kena buat post mortem sikit sebab apa guna kita berdoa untuk panjangkan umur kita tapi kita cuma bazirkan masa dengan umur yang dipanjangkan. Terkesan jugek ayat ni pada akak.

Okay, buat yang terbaik ye!

Meanwhile, sesiapa yang nak try diet Atkin, boleh follow menu kat atas tu untuk tempoh 7 hari dan repeat. Tak semua orang mampu dan sanggup nak buat diet Atkin ni, even akak sendiri. So, akak tak bercadang nak buat diet Atkin ni tapi akak nak follow tips yang fitness coaches berikan. Of course kena seimbang dengan exercise yang perlu kita buat setiap hari.

Happy new year :)


Sumber foto: Mr.Google







No comments:

Post a Comment

jejak orang suka makan, suka baca dan suka tulis...terima kasih daun keladi...jangan serik datang lagi...