Thursday, October 13, 2016

back to the gym







Petang semalam, since SRK jemput akak lepas maghrib, so akak gagahkan diri untuk buat exercise kat gym. Heaven bila exercise sorang2, takde gangguan dan takde jelingan2 nakal..hehe. Boleh fokus 100% pada workout. Tak buat banyak, cuma fast walking dan jogging atas treadmill for 30 mins dan buat 3 set sit-up. Done.

Dekat nak tidur, mula rasa badan sakit2 sebab urat tengah stress, lama tak buat exercise kan.








Ingat lama sangat ke 30 minit tu? Tengok distance, tak sampai 2KM. Tu pun dah macam nak semput dan dah berjurai peluh keluar. Then, tengok total calories baru 109..tak padan dengan nafsu makan roti canai telur masa breakfast. Tapi puashati bila dan lepas exercise. Rasa lega walaupun liat sangat bila time nak mula.

Tips untuk fokus :

1) Jangan pedulikan cakap2 orang lain. Kalau ada headphone, lagi baik. Pakai headphone dan buat exercise sambil dengar lagu2.

2) Kena ada aim kenapa kita exercise.

But, believe me, exercise ni boleh release kan rasa stress.

workout by your name

Lama tak share pasal workout, since akak pun dah lama tak buat serious workout. Setakat lari2 anak kat tasik titiwangsa tu, ada ...