Wednesday, November 25, 2015

daging black pepper








Musim masak daging pulak. Latest SRK masak daging black pepper atas permintaan anak dara kesayangan. Satu problem kalau SRK siang daging ialah....dia memang tak reti sangat nak siang daging. Orang hiris daging ikut urat daging tapi dia main hentam kromok jek, janji hiris. So dapat la tengok daging di hiris panjang2 gitu. Tak nak komen banyak, asalkan boleh makan :).

Mula2 rebus daging tu dalam kuali, sama macam SRK nak masak daging goreng jugek. Rebus sampai empuk dan bila air dah nak kering tu, masukkan minyak masak dan gaul dengan daging.

Sebelum tu, sangai black pepper dan tumbuk halus. Hiris bawang putih, bawang merah dan halia. Masukkan bahan2 ni semua dalam kuali dan gaul bersama daging tadi. Masukkan bancuhan tepung jagung dan daun bawang.

Siap untuk dihidang.

king patin

I am a die hard fan of ikan patin. Of coz la kan sebab akak asal dari Bandar Ikan Patin. Kalau balik kampung, gulai ikan patin ...