Thursday, August 27, 2015

perodua service centre



Semalam pergi hantar kereta untuk servis 30KM kat pusat servis perodua kat Jalan Genting Klang dan akak jadi panas dengan staf kat situ. Grrrr....

Kononnya buat appointment sebab nak elak daripada tunggu lama tapi semalam macam sama jek orang buat appointment dengan orang yang tak buat appointment. Lama lagi kot orang yang buat appointment. Buat appointment pukul 10 am, pukul 10.30 am baru nombor dipanggil. Setengah jam tunggu, tak ada pulak dia nak skip customer yang tak buat appointment. Bila bangun tanya kat kaunter, budak pompuan tu jawab..."ikut turn..kak". Ok fine, tapi apa guna buat appointment??

Bila nombor dah panggil, staf pompuan yang duty tu pun check rekod, pastu tunjuk senarai kat akak, apa yang perlu akak servis. Semua sekali RM330...mak aiiii... Bila tengok senarai tu, kalau boleh dia nak masukkan semua jenis servis, daripada yang kecik sampai la yang besar. Akak tanya dia satu-persatu and at last tinggal RM130. Deal.



Ada disediakan minuman layan diri tapi akak dah tak terlayan


One thing yang akak kurang minat, perodua bagi la staf yang duty deal dengan customer tu, yang mahir sikit pasal kereta. Kalau dia sendiri pun tak berapa sure bila customer tanya, elok la dia duty kat bahagian lain. Sometimes customer just nak uji samada benda tu betul atau tidak. Jangan ingat pompuan tak tau apa2 pasal kereta.

Pukul 12.15 tengahati, baru kereta siap servis. Mekanik dah letak lama kereta akak kat luar tu tapi duty staf yang pompuan tadi ni tak panggil2 lagi akak untuk buat payment dan serah kunci kereta. Once again akak kena tunggu dekat setengah jam, padahal cuma ada dua orang customer jek masa tu. Akak berdiri dan cekak pinggang ( u know....body language boleh memainkan peranan...hehe), then pandang ke arah staf yang duduk kat kaunter. Tetiba budak pompuan tu bagi hint kat duty staf about my car. Owh....tetiba jek macam tersedar daripada lamunan....terus panggil nombor akak.



Elok2 duk depan sekali tengok tv, undur ke sofa belakang. Lama sangat kena tunggu...


Very sorry, bila duduk jek, akak terus tanya kenapa tak ada priority pada customer yang buat appointment sedangkan customer tak ramai pun. Staf tu tak jawab and just minta maaf atas kelewatan. Hati akak dah panas.

What say u??

No comments:

Post a Comment

jejak orang suka makan, suka baca dan suka tulis...terima kasih daun keladi...jangan serik datang lagi...