brokoli + tofu lembut






Bulan puasa macam ni, macam2 teringin nak makan. Nampak itu..nak makan, nampak ini..nak makan. Tapi bila dah minum air dan makan kurma sikit, macam dah slow nafsu makan. 

Beli brokoli kat Giant baru2 ni, terfikir pulak nak masak dengan tofu lembut. Tengok orang lain masak macam sedap aje, so...akak teruskan niat.




Kalau beli brokoli, InshaAllah rakyat kat rumah tu semua makan. Semua suka brokoli. Lagipun brokoli kan banyak khasiatnya.

Goreng dulu tofu lembut tu hingga warnanya tukar keperangan. Tumiskan bawang putih, capsicum dan bawang besar. Masukkan brokoli, sos tiram dan sedikit air. Kacau sampai brokoli separuh masak. Masukkan tofu lembut yang dah digoreng tadi. Rasa la masinnya. 

 Kalau nak meriah lagi, campurkan lobak merah ke... Simple sangat kan.


#ramadhan ke13

Popular posts from this blog

mara digital

shah's beach resort, tanjung kling, melaka

pasar rakyat medan mara, KL