Thursday, October 4, 2012

expired food



Tarikh : 29 September 2012

Bila balik kampung, kalau rajin...bawa la anak2 jenjalan ke Star Mall, Mentakab. Akak tak berapa nak rajin ke situ sebab lokasinya agak jauh dari town. Terpaksa lalu di kawasan perumahan yang telah dibina tersangat la banyaknya bonggol atas jalan...supaya orang ramai memandu dengan berhemah sikit.

Nak beli barang2, wajib tengok expired date especially barang2 makanan. Barang kosmetik pun ada juga expired date nya kan.

Kalau terjumpa barang2 dijual melebihi expired date nya, apa yang patut kita buat? Boleh buat aduan kepada tribunal pengguna ke.... Kalau kena orang2 kampung yang tak ambil peduli pasal expired date atau tak tau membaca....apa jadi?

TST la kan.


10 comments:

  1. Kakcik pernah ke sebuah kedai runcit dan mendapati bahan masakan yang dijual telah luput tarikh. Bila diberitahu kepada tuan kedai, selamba je dia mabil pen dan ubah tarikh pada label! :(

    ReplyDelete
  2. setakat ni kat kedai x pernah jumpa, tapi kalu kat dalam esbok atau lemari kat umah selalu nampak... maklum selalu sangat masak kat umah kan..... hua hua hua

    ReplyDelete
  3. Kalau tak peka tu yg selelu terkena..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...time rushing selalu terkena...nak cepat

      Delete
  4. pernah terkena sekali. beli brg kat kedai runcit, balik2 tgk dah expired. gi balik le kedai tu.. nasib baik dia mintak maaf, pulang balik duit..

    ReplyDelete

jejak orang suka makan, suka baca dan suka tulis...terima kasih daun keladi...jangan serik datang lagi...