Thursday, July 12, 2012

SRK pandai ke masak?


Sapa lagi nak puji suami kalau bukan isterinya sendiri kan. Entri mengampu suami  :)).

....
....
....
....
....
....
....
....




Kadang2 bila datang mood baik, SRK memang sudi nak masuk dapur dan memasak. Kali ni dia teringin nak makan ketam. Beriya dia pergi pasar cari ketam, dapat la ketam yang tak berapa nak gemuk. Empat ekor RM16.00....giler kan. 

Akak biarkan aje kalau SRK memasak, tak kisah la sedap ke tak berapa sedap. Janji boleh makan anak-beranak. Maka, terhasil la ketam masak lemak cili api. Cuma kuah dia agak cair.... :))



Haha...menu sampingan, SRK goreng ikan talam jeruk dan telur dadar untuk si kecik sebab si kecik tu tak minat makan ketam. Sayur takde...huhu..




Tapi...ada buah mangga, beli dua biji aje..besar2 buahnya, harga RM11.00...mahal tu, entah mangga jenis apa tapi memang sedap betul. tak puas makan..

Anyway, thanx a lot SRK yang sudi masak ... (harap2 dia baca blog akak ni sebab kadang2 dia curi2 baca dari ofis dia...)



16 comments:

  1. salam..
    ermm...koi kalau masak
    orang rumah marah...jadi
    prefer tolong basuh pinggan
    je lepas makan..huhu

    ReplyDelete
  2. Untung ada suami yang pandai memasak. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...alhamdulillah kakchik, SRK memang rajin ke dapur :)

      Delete
  3. beruntunglah klu dpt en hubby yng macam ni.. ketam ? wah bestnyer

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...kans...dia mmg jns ringan tulang ke dapur... :)

      Delete
  4. Bagusnya intan. Kalaulah suami kakak boleh masak macam ini memang kakak lompat bintang. Goreng telur dadar pun tak pernah abang tau...

    ReplyDelete
  5. sedapnyer ketamm......
    lg sedap kalau yg tersyg masak...@incek somi la kan..
    hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...ekceli takde la sedap sgt tapi mkn aje la kans.. :)

      Delete
  6. untung sis, suami pandai masak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...alhamdulillah...dia nak memasak tapi mengemas jarang2 nk tolong :P

      Delete
  7. sedapnyer kalu dapat makan ketam, pedas2 pehtu makan mangga manis... nyum nyum nak seket.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...dah tak kempunan kan nak mkn mangga :))

      Delete

jejak orang suka makan, suka baca dan suka tulis...terima kasih daun keladi...jangan serik datang lagi...