sotong rendam masak pedas




Akak memang suka makanan yang pedas2 daripada yang bersantan gitu. Tapi kadang2 sakit juga perut ni dibuatnya. Apa yang penting elakkan makan biji lada yang tidak hancur dan seimbangkan rasa pedas tu. 

Sotong rendam ni akak suka juga, selalu masak. Harganya pun tak mahal, boleh beli banyak2 kalau suka. Nak masaknya pun tak rumit, cukup kita guna bahan2 asas macam kita masak sambal sotong basah. Kalau match kan dengan nasi lemak pun ok.

Kalau rajin, guna cili boh yang kita buat sendiri. Bila nak kisar cili kering yang dah direbus tu, bubuh minyak masak beberapa titik. Orang kata minyak masak tu boleh tolong hancurkan biji cili. Belum cuba belum tau kan.

Popular posts from this blog

mara digital

shah's beach resort, tanjung kling, melaka

pasar rakyat medan mara, KL