Saturday, July 14, 2012

ayam bakar vs petola kuah laksa




Sekarang ni dah jarang sikit masak ayam sebab bosan. Tapi si kecik tu memang suka makan ayam, so kena la beli juga. Antara favourite dia ialah ayam bakar, mesti makan nasi bertambah. Cuma akak lebih suka kalau bakar ayam guna dapur arang, klasik gitu. Kalau kat kampung, mesti best...

Bahan2 perap ayam ni, akak guna bawang putih + merah & halia kisar, cili giling, serbuk kunyit, garam dan madu. Bakar atas ceper (kuali leper) aje.




Haaa...tengok ni SRK masak sayur air petola tapi dia bubuh isi ikan rebus yang telah ditumbuk lumat dengan bawang putih, bawang merah dan ikan bilis. Patutnya lada hitam tu pun kena tumbuk halus sikit tapi takpe, akak no hal. Mudah sangat nak masak sayur ni kan...

king patin

I am a die hard fan of ikan patin. Of coz la kan sebab akak asal dari Bandar Ikan Patin. Kalau balik kampung, gulai ikan patin ...