Thursday, July 11, 2013

story mory


Akak sebenarnya ada masalah dengan PC, sejak ada orang itu bubuh anti virus kat PC akak, banyak benda jadi lain macam. Akak dah tak boleh nak view dan transfer foto dalam digital camera akak ke PC. PC macam tak boleh nak baca. Sama la dengan foto2 yang ada dalam kamera handphone akak. Sama. Tak boleh nak baca. Semua jadi weng gitu. Frust juga.  Dah buat aduan tapi aduan tu macam berlalu di angin lalu.

Kena pulak notebook akak dah weng sejak few weeks ago, screen dah tak keluar gambar! Tapi bila fikir2 balik, betul la kot. Dah sampai masa notebook gedik akak tu nak jadi arwah. Dah banyak tahun guna, kalau beli kereta pun dah banyak rosak. Redha. Tunggu notebook baru tapi tak ada masa lagi nak menerjah ke Low Yat. Even kedai komputer yang dekat dengan rumah akak tu pun tak sempat nak pergi. Huh.

First sahur, kami cuma makan ayam masak merah, sayur kobis dan goreng papadom. Papadom tu sebenarnya penaik selera kami. Rezeki kami untuk sahur pertama tahun ini, alhamdullillah. Tak ada masalah. Akak buatkan SRK teh panas, si kecik dengan milo panasnya dan akak...of coz nescafe panas. Sebelum suap nasi subuh tadi, sempat juga minum dua sudu jus herba untuk lebih bertenaga ..  =)). 

Hmm...nak share foto memang tak dapat buat masa ini. Kalau rajin, akak update blog dan upload foto through my handphone. Tapi tak puashati tulis blog kat handphone, tak best.

******




Malam tadi anak dara akak yang duk kat asrama tu telefon. Mengadu yang purse kesayangannya hilang. Nak marah pun tak guna tapi anak dara yang ini memang type yang tak berapa nak cermat jaga barang2 dia. Hilang barang tu memang dah jadi normal. But this time hilang purse kat sekolah. Dalam purse tu ada IC, ada duit 50-6- ringgit, baru je akak hulur Ahad lepas.. Tak apa la, dah bukan rezeki. IC tu kita buat lain.

Lagi stress anak dara akak ni sebab tak lama lagi nak exam PMR. Setiap kali balik rumah mesti ada aje sebut stress. Itu stress, ini stress. Sebelum raya ni, katanya ada pra-trial PMR. Eh...trial pun ada pra ke? Akak tak tau pulak tapi hopefully semuanya berjalan dengan baik.

Happy Ramadhan to you olls.

No comments:

Post a Comment

jejak orang suka makan, suka baca dan suka tulis...terima kasih daun keladi...jangan serik datang lagi...