Saturday, April 20, 2013

hotel darulaman @ tanah merah, jitra





Kalau tempoh hari akak duk kat Holiday Villa, kali ni hotel agak penuh. Tambahan lagi, banyak hotel dah tak nak terima LO kerajaan, nak cash payment. Derang ni target orang2 nak berkempen duk kat hotel derang kot. So, duk la kat hotel yang biasa2 aje tapi alhamdullillah selesa.






Katilnya selesa, cuma first night kat situ, akak tak berapa lena tidur sebab nak kena sesuaikan diri dengan persekitaran dulu. Kejap2 jaga, tengok kat pintu dan tingkap.






Satu hal kena ingat, hotel ni tak menyediakan astro channel. So, tak ada pilihan selain daripada channel 1,2,3,7 dan 8. Sebab itu juga la akak memaksa diri untuk menonton drama "sedetik cinta" ke apa.....kat TV3. Best juga rupanya drama ni =)).





Locker selesa dan besar, boleh gantung baju banyak2. Bilik air pun ok, as long ada shower dan bersih, tu dah kira ok la kan. Cuma tak ada bath tub ye.

Satu hal aje yang akak kurang berkenan dengan bilik hotel ni, dalam aspek keselamatan pintu masuk. Hotel cuma guna tombol tekan kunci dan kunci selak yang dah agak uzur. Sebab tu la bila tidur akak terjaga, mesti nak pandang pintu.

Tapi ada yang best, ada wifi percuma kat setiap floor. U olls boleh guna internet sesuka hati.

2 comments:

  1. Assalamualaikum Yong,
    he he...tak lena tido ehh?
    Yalah, bila pintu punya lock sempoy, seram jugak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam kak, memang cuak bila pintu just kunci macam tu je...

      Delete

jejak orang suka makan, suka baca dan suka tulis...terima kasih daun keladi...jangan serik datang lagi...