Thursday, January 3, 2013

makan2 @ shah beach resort




Akak dah plan nak celebrate birthday akak dengan family, tetiba kena attend pulak program di Melaka. Kadang2 frust juga kan kalau kita dah plan lama nak happy2 dengan family, tetiba ada kerja. Anak2 pun frust.

So, 2 days before my birthday, akak dan kawan2 menerjah ke Shah Beach Resort, Tanjung Kling. Perjalanan dari KL ke tempat tu tak lama mana. Kita boleh exit ke Simpang Ampat atau Air Keroh. Actually lebih kurang sama aje, dua2 kena lalu banyakkkk traffic lights. Then, terus menuju ke Sungai Udang dan terus lagi.

Berpeluang minum Klebang coconut shake yang katanya famous betul. Sedap rasanya, rasa kelapa tu memang ada. Even masa kawan yang pergi membeli coconut shake ni, Anuar Zain dan Ainan Tasneem pun melepak minum coconut shake kat situ. Amboi...kira famous la kan.










Makan2 kat resort tu takde la mewah sangat macam Club Med kan, boleh la. Cuma kadang2 sayur dengan lauk yang disediakan tu macam tak match tapi still ala2 kampung gitu. Akak belasah aje apa yang ada, hari2 minum kopi...huhu...




First night kat situ, we all menerjah ke tempat ikan bakar yang berdekatan. Nak terjah ke Umbai, bimbang ambil masa yang lama. Jadi makan aje kat kedai yang dekat2 aje. Makan sotong goreng tepung....sedap, menarik. Habis dalam sekelip mata =)).




Haa..yang ni ikan kerapu masak sweet sour + pedas, ada lagi makan ikan siakap masak stim limau dan ikan pari masak pedas tapi tak sempat nak snap gambar. Biasa la kan kalau dah hidangan kat depan mata, tak tengok kiri kanan dah. 

Well, kalau you all tersesat ke Klebang dan Tanjung Kling, jangan lupa cuba coconut shake dan ikan bakar kat situ.



2 comments:

  1. Banyak kali juga kakcik turun ke Melaka, tapi belum pernah 'jumpa' lagi coconut shake. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakcik terjah la ke klebang...mesti jumpa :)

      Delete

jejak orang suka makan, suka baca dan suka tulis...terima kasih daun keladi...jangan serik datang lagi...