Wednesday, July 18, 2012

activities on last saturday




Sabtu lepas SRK bawa akak dan si kecik tu ke Air Keroh, Melaka. Seawal jam 9.00 pagi lagi kami dah bertolak ke Melaka. Terus aje SRK keluar ke PLUS ikut plaza tol USJ tapi rasanya agak jauh sikit kalau nak ke Melaka. Trafik memang agak sesak waktu tu.

At last, sampai juga kami di dewan Majlis Bandaran Ayer Keroh, bersebelahan dengan Jusco. Alhamdullillah  segalanya berjalan dengan lancar. Yang sebetulnya, pasangan pengantin ni dah macam adik2 kami sendiri. Pengantin perempuan merupakan seorang mualaf yang berasal dari Sabah. Selepas pelbagai cabaran dan dugaan yang mereka tempuhi, akhirnya mereka selamat diijabkabulkan. 



Sebelah petang, balik dari Ayer Keroh, kami menerjah pulak ke pasar malam Batu 14, Puchong. First time akak ke pasar malam ni, agak terkejut juga sebab kat area jual food tu, peniaga melayu, cina dan india sama2 berniaga kat situ. 




Foto atas ni peniaga kueteaw cina. SRK selalu stop kat cina ni just untuk tengok macamana  cina ni goreng kueteaw, bukan nak beli. Adik pun suka tengok. Kat sebelah stall cina ni, budak melayu jual yong taufu. Mula2 dulu akak konfius adakah cina ni yang jadi tauke yong taufu..



Kat sebelah stall yong taufu ni, orang melayu jual nasi dan lauk-pauk. SRK suka beli nasi kerabu kat stall ni tapi akak tak berapa minat. Akak lebih suka menu sup gitu.

Itu la pasar malam Batu 14, pasar malam yang jual makanan satu Malaysia. Jangan tercampur atau terbeli apa yang tak patut, sudah la kan.





No comments:

Post a Comment

jejak orang suka makan, suka baca dan suka tulis...terima kasih daun keladi...jangan serik datang lagi...