Tuesday, January 10, 2012

masterchef malaysia



Awalnya me tak berapa minat nak tengok program masterchef malaysia ni sebab me rasa ada yang  kurangnya. Program ni me rasa astro buat macam tangkap muat, just nak penuhkan slot derang je. Tapi anak2 me suka buka channel 104 untuk tengok program ni, even budak2 ni dah hafal semua nama pesertanya. Siap ada favourite chef lagi.

Lama2 me pun turut follow program ni tapi selalunya me hanya sempat tengok siaran tertundanya. Me abaikan Chef Riz yang me rasa macam belum sesuai untuk jadi juri program, berbanding dengan 2 orang chef lagi. Yang me follow ialah menu2 yang disediakan oleh peserta2 program. At last, me sendiri ada favourite chef iaitu Ezani. Me suka Ezani dan Zamir. Dua2 masih muda remaja tapi ada talent yang bagus dalam bidang masakan dan derang ni very cool.




Ahad lepas final bagi program ni. Me and si kecik fokus depan tv. Nasib baik me tak langgan astro sport so that my huby terpaksa bergegas ke kedai mamak untuk tengok game bola kelab dunia. Ada ruang untuk kami dua beranak nak tengok masterchef. Me tabik pada Ezani sebab berjaya jadi juara program ni. Tabik sebab Ezani ni seorang doktor gigi dan dalam masa yang sama cuba mencipta kejayaan dalam bidang yang berbeza.

Cantik, bijak, cool dan sentiasa tersenyum.

3 comments:

  1. erm, mesti dah banyak kak intan kumpul resepi dari rancangan ni kan.. hehe boleh la kongsi2 yerk..

    ReplyDelete
  2. Salam Yong Intan,

    Salam kenei. Pe kabor?
    Waah Yong pun suka masak2 dan makan ya. Akak pun gemor masak2 ni tp masak yg simple2. Akak tengok sekali dua jer program Masterchef tu di rumah mak sbb kat rmah sendiri tak langgan ASTRO. Nanti akak follow your blog sbb tak kuar pulak tang 'Follow Me' tu.

    ReplyDelete
  3. banyakkkkk tappiiii...hehe... :P

    Kak Yong, orait. :)

    ReplyDelete

jejak orang suka makan, suka baca dan suka tulis...terima kasih daun keladi...jangan serik datang lagi...