Saturday, January 21, 2012

JB, Kuala : yang mana satu pilihan hati?




Dah lama me tak cerita pasal travel walaupun ada juga me pergi travel ke beberapa tempat. So me nak cerita pasal me travel ke JB (again) few weeks ago. Me sebenarnya nak promote hotel yang me duduk waktu me di JB. Kali ke-4 me ke JB, me checked-in kat M-Suite, berdepan dengan Selat Melaka dan Singapura.  Walaupun laluan nak masuk ke hotel ni nampak macam kecik tapi lokasinya betul2 tepi jalan besar Danga Bay. 

Front desk memberikan service yang ok bagi me. Foodnya pulak agak biasa2, walaupun penuh kat buffet table. Me expect dapat makan traditional food in Johor tapi me tak jumpa. Manalah tau kan, me dapat makan nasi ambeng ke. Cari juga kot2 ada otak2 special, pun takde. So, memadai la me makan nasi lemak je.

Kadar harga bilik hotel ni pada me, ok la sebab biliknya besar gitu. Cuma kalau dapat bilik yang tidak mengadap laut, view nya agak bosan :)

End.




Ni pulak masa me dan kawan2 ke Kuala Kangsar. Me tak stay pun kat tempat ni, cuma hantar my fren ke sana. Lokasinya tepi je dengan sungai tapi main building dengan rooms berasingan. Environment kat situ agak sunyi dan mungkin sesuai untuk orang2 yang inginkan ketenangan.

2 comments:

jejak orang suka makan, suka baca dan suka tulis...terima kasih daun keladi...jangan serik datang lagi...