Saturday, August 6, 2011

nasi paprik @ kota belud



Me memang suka nasi paprik. Kalau pergi mana-mana mesti me akan cuba nasi paprik kat tempat tu. So far nasi paprik yang paling best yang me makan adalah nasi paprik kat Narathiwat. Dulu masa me bekerja di New Castle (baca : Kota Bharu), me memang selalu menerjah ke negara jiran sebelah tu. Bukannya susah sangat kan nak pergi sana.

Foto atas, tu nasi paprik yang me makan waktu me menerjah ke Kota Belud. Lagi. Quite enak rasanya, cuma me minta sup kosong untuk dimakan dengan nasi paprik. Kalau nak tengok sunset di Tanjung Aru, KK, boleh la ke blog me yang lagi satu http://intanrh3.wordpress.com

Me rasa nak buat nasi paprik tak susah. Nasi tu tetap nasi putih, cuma kena buat lauknya. Yang buat dia rasa paprik ialah daun limau purut. Itu paprik versi me.

3 comments:

  1. Anak sulung kakak paling suka nasi paprik. Kalau lauknya guna daging pun boleh sis. Tak semestinya ayam kan. tapi biasanya di keadai guna ayam. Kita tuakrlah sesekali... aroma daun putut dan serai itulah yg sedap sebenarnya...:) Hehe... puasa-puasa cerita paprik kita nie....:)

    ReplyDelete
  2. SALAM..
    alahai di bagi hari cerita makan nih?
    err..sabar itu separuh dari iman..
    he he..selamat berpuasa wehh..
    :)

    ReplyDelete
  3. kak zakie, boleh buh sotong skali, tmbh sedap kan :)

    zul, koi sabo sokmo..hehe..slmt berposa jg :)

    ReplyDelete

jejak orang suka makan, suka baca dan suka tulis...terima kasih daun keladi...jangan serik datang lagi...