Thursday, November 15, 2012

khasiat lempoyang ST





Ada sahabat yang mencadangkan akak supaya menggunakan lempoyang untuk tujuan membakar lemak2     di badan. Sebagai contoh lemak2 yang terkumpul di lengan atau di peha, kita boleh sapu lempoyang ni di tempat2 tersebut dan urut perlahan-lahan. Tapi perlu diingat, lempoyang ni mengandungi bahan2 yang panas, jadi elakkan daripada menyapu terlalu banyak ke atas kulit. Bimbang kulit korang akan jadi pijar!  =))

Lempoyang yang akak maksudkan ni, akak beli daripada stokis / agen Sendayu Tinggi. Harga sebekas tu boleh dapat antara range RM44 - RM49, bergantung kepada kebijaksanaan korang nak tawar harga. Untuk info umum, kalau beli kat JJ Maluri lebih murah berbanding dengan yang jual di Ampang Park.

Lempoyang ni agak berbau, macam pati halia mustajab tu juga. Jadi, mungkin kurang sesuai untuk dipakai sewaktu ke pejabat. Korang boleh pakai sebelum tidur atau pada bila2 masa semasa berada di rumah.

AWAS! Mungkin ada suami yang tak suka dengan keterampilan isteri bila menggunakan lempoyang ni. Selain ia mengeluarkan bau yang agak kuat (macam bau minyak herba..), ia juga mungkin membataskan suami untuk mendekati isteri   ... (badan dah berbau, so suami tak nak la dekat kan?)  =))


4 comments:

  1. hehe...memula tgk tajuk ingat jenis kuih..

    hihi...

    dayah nih mmg gedebab.....
    DAN malas...

    hehe...

    betul..sejak gemuk makin malas...
    jadik tak penah tefikir nak carik atau guna produk nih sumer..

    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...ni utk kurangkan lemak sikit2 je...try la :)

      Delete

jejak orang suka makan, suka baca dan suka tulis...terima kasih daun keladi...jangan serik datang lagi...