Tuesday, October 23, 2012

tanjung bidara beach resort


Swimming pool betul2 berdepan dengan lobi....so kalau kita melepak kat lobi, boleh tengok orang mandi kat kolam hehe...macam2 gaya ada.... =))


Swimming pool ...satu untuk kanak2, satu lagi tu untuk orang dewasa...tak dalam mana kolam ni tapi kalau akak yang masuk dalam kolam ni....mahu airnya paras dada juga kot..... (sedar diri...)


Masa kat TBBR ni, hari2 hujan turun....that's why laut tu macam kelabu aje.....tapi laut di Morib warna kelabu ada
sebab huhuhu....maybe laut kat sini nampak kelabu sebab ......???? Mungkin abang2 askar kat Kem Terendak
sebelah tu boleh jawab kot.... =))


Bangunan sebelah kiri tu dewan makan @ cafe tapi akak kurang senang dengan environment dalam dewan yang banyak lalat....mungkin ada kaitan dengan laut yang kelabu tadi??  Kat bawah cafe tu ada tempat permainan kanak2....boleh santai2....dekat aje dengan swimming pool tadi.....


Foto ni akak amik waktu dah nak petang....yang nampak macam pangkin kayu tu sebenarnya tempat we all main game "pukul bantal".  Pukul pihak lawan sampai dia jatuh dalam air....quite fun kan? =)


Boleh jenjalan kat jeti tu ...dan nampak dari sini kapal2 laut tengah busy kat pelantar minyak...


Dah nak malam waktu ni tapi ada 4-5 orang kengkawan akak masih ada kat tepi pantai....derang lepaskan geram mandi laut... (jangan tak tau ada yang lepaskan geram mandi kolam pada jam 12.00 tengah malam...)

Gitu la ceritanya sepanjang 4 hari 3 malam akak di TBBR ni. Ada yang best, tak kurang juga yang tak best. Service derang rasanya tak berapa mantap, mungkin disebabkan kekurangan staf. Kat dewan makan pun orang yang sama, yang handle peralatan dalam seminar hall pun orang yang sama....mana larat kan nak cover semua kerja. 

Apa pun, pantai kat situ ok =))



2 comments:

  1. boleh mandi ke kak intan pantai tu?..... dah kelabu kaler dia.. huhu

    ReplyDelete
  2. budak2 tu mandi selamba jek...hehe

    ReplyDelete

jejak orang suka makan, suka baca dan suka tulis...terima kasih daun keladi...jangan serik datang lagi...