Tuesday, October 13, 2015

cyberview resort & spa



Hari ni kalut sikit, kena pergi Cyberjaya untuk attend seminar. Kalau tengok kan modul seminar ni macam tak berapa ada kena-mengena dengan department akak jek tapi tak pe, no problem. Dapat makan free uolls. Lagipun ini first time akak menerjah ke Cyberjaya, koman betul kan. Naik highway mex, kejap jek dah sampai Cyberjaya, zon jerebu tak hengat. 




Seminar hall tak penuh pun, ramai tak datang kot. Majoriti participants ialah travel agencies, rasanya. Chinese ramai datang sebab topik hot yang dibincangkan ialah kebenaran visa untuk pelancong dari China. Baru akak tau dan faham yang China ni antara negara yang berisiko, ramai pelancong cina yang datang ke negara kita tapi hilang dalam negara kita, tak balik2. So, can uolls imagine kat mana derang ni lesap?? So, that's why undang2 untuk visa pelancong dari China diperketatkan. Meanwhile, negara kita menghadapi kemerosotan kedatangan pelancong dari China since kes MH370. Okay, understood.






Cantik resort ni, chalet dalam garden la katakan. Kat tepi hall ada kolam tapi macam bukan kolam renang. Nice view, penuh dengan pokok2 hijau. Snap gambo sambil minum teh, cover perasaan mengantuk.






Air kolam ni berombak-ombak gitu, pastu macam nampak ikan2 dalam tu. Takkan la kolam renang kot. Susah jugek nak maintain taman dalam resort macam ni.






Walaupun begitu, still ada kerusi rehat kat tepi kolam tu. Ini jek gambo2 yang dapat akak snap sebab kaki lima hall mengadap pool ni. Ada la sorang dua mat dan minah saleh membakar badan dalam jerebu...hehe.



Carrot cake dia memang sedap, terbaik. Sambil makan kek, makan jeruk buah pulak.


First time tak sempat nak snap gambo food sebab nak cepat. Mak aiiii...food kat situ memang giler banyak, memang tak termakan. Set nasi jek dah ada 4-5, setiap set nasi, ada lauk-pauknya sendiri. Macam2 ada...kalau tak nak makan nasi, boleh makan pelbagai mee. Jeruk ada, ikan bakar pun ada. Nak makan kambing, pun ada. Tak suka kambing, boleh try set ala2 timur tengah. Kalau tak suka lagi, boleh try set nasi ala2 kampung sebab uolls akan jumpa budu, cencaluk etc. Kelassszzz. Pendek kata konsep dia memang nak puaskan hati pelanggan.

Sesuai kalau kita nak bawa family atau nak organize kursus kat situ. Santai.



No comments:

Post a Comment

jejak orang suka makan, suka baca dan suka tulis...terima kasih daun keladi...jangan serik datang lagi...