Thursday, January 30, 2014

makan2 @ JB


Since sebelum krismas tahun lepas lagi akak dah busy semacam dan mood nak menulis di blog macam "kejap ada kejap takde" gitu. Bermula dengan cerita anak dara akak yang "kecoh" kejap dengan keputusan PMR dia, tak sangka dapat keputusan yang macam tu. Alhamdullillah.





Aksi dan gaya gembira seorang anak dara. Alhamdullillah dapat keputusan yang cemerlang. Keep it up, well done! Akak pulak yang terlebih emo masa ambik result hari tu, empunya badan macam relax je walaupun akak tau dia sangat happy.

One day sebelum tu, akak terbang balik dari JB...memang terkejar-kejar sangat dek kerana esoknya keputusan PMR nak keluar. Drive balik kampung semata-mata kerana anak ni, Alhamdullillah segalanya dipermudahkan.

******

3-4 hari di JB, macam biasa duty kat sana. Sempat makan2 dengan kawan2 di restoran yang katanya asam pedas dia sedap. Lokasi tempat makan kat Plaza Angsana.





Ramai yang tahu tempat ni kot. Selesa tempatnya dan main menu adalah asam pedas dan ayam masak lemak cili padi. Diaorang jual ikut set, sekali dengan air. Tengahari je macam penuh la tempat ni, tepi jalan besar pulak kan. Senang access.




Set nasi yang sama samada you olls nak makan asam pedas atau ayam masak lemak cili padi. Sayur campur, sambal belacan dan telur masin. Then air boleh request tukar.




Sebenarnya kalau makan asam pedas, sedap makan ikan parang berbanding dengan ikan pari ni tapi bila request ikan parang, macam always takde gitu. Ikan pari pun ikan pari la you olls. Tengokkan rupa asam pedas ni macam dah terliur kan, dengan kaler merahnya tu. 




Sejak masuk umur midi gini, akak memang suka minum air barli. Tapi masa makan kat situ, minum air barli + laici, marvellous. Dengan asam pedas yang memang pedas, lepas tu minum air barli + laici...Alhamdullillah memang menyenangkan =))

But to tell you, kawan2 akak minum air durian belanda lagi you olls. Sedap. Ok, harga satu set tak mahal mana, boleh cuba tapi kalau hari2 makan set asam pedas ni, kopak juga purse akak...hehehe.

Noktah.






Tuesday, January 7, 2014

shopping @ nile.com.my






Akhir tahun lepas, akak sempat online shopping untuk cari beg yang sesuai. Dan akhirnya jumpa beg yang agak ok untuk akak dan SRK. Akak beli kedua-dua beg ni kat nile.com.my. Dah lama sebenarnya akak selalu skodeng kat nile.com ni. Tapi kebanyakan fesyen baju yang ada lebih kepada remaja atau belia dan banyak juga yang produk yang ala2 k-pop.




Beg yang ini untuk SRK. Susah juga nak cari beg yang sesuai untuk dia sebab dia agak cerewet sikit kalau nak beli beg. Kalau bentuk beg bukan empat segi, mesti tak nak sebab macam perempuan katanya. Betul juga kan. SRK punya beg ni harganya bawah RM100. Murah kan.





Yang ni pulak untuk akak. Boleh guna bila akak jenjalan santai dengan anak2, nak bawa pegi ofis pun boleh. Tapi kalau nak pergi function atau official event macam tak sesuai la. Harga beg ni pun tak mahal, memang mampu sangat nak beli.

Satu hal yang akak suka tentang shopping kat nile.com ni ialah kepantasan derang deliver produk. Akak tempah beg ni pepagi buta, lepas lunch hour hari yang sama dah sampai kat ofis. Tapi biasa la kan yang boleh hand delivery ni cuma untuk area KL sahaja.