Thursday, February 14, 2013

mee kicap @ kuala kangsar


Minggu lepas akak meronda ke utara dan singgah di Kuala Kangsar. Apa yang best kat Kuala? Entah la ye sebab akak pun sekali sekala aje menerjah ke situ.


Rest House, KK at night


Menginap di Rest House, KK since kat Safari Resort khabarnya tekanan air agak rendah. Sekali pandang waktu malam macam rumah yang menyeramkan :)). Tapi kalau tengok waktu siang, takde la macam tu.


Bangunan baru rest house, KK

Dua kali pusing juga akak mencari lobi rest house ni, kejap ke sana, kejap ke sini. Dah lama tak menginap kat situ, dah ada bangunan baru. Tapi depa bagi bilik VIP kat bangunan lama. 




Nama aje bilik VIP tapi usah bayangkan kemewahan ye. Biliknya memang luas, ada ruang tamu tapi TV still versi zaman dulu lagi, astro pun tak wujud. Kempunan nak tengok cerita favourite akak =)).




Bilik tidur yang selesa dalam aspek keluasan ruang, ada ruang solat yang luas, katil double yang mungkin tak berapa selesa untuk orang2 3G kalau nak tidur berdua..huhu. Almari dan meja solek ada disediakan, jangan bimbang. Tab mandi pun ada cuma sisi angin bilik air bilik ni menghadap ke pintu2 bilik sebelah. Macam tak privacy gitu.




Entah depa ambil kat mana kereta kebal ni ye tapi ia boleh jadi daya penarik kepada rest house ni.




Akak suka lokasi rest house ni, kat atas bukit sikit. Kita boleh view pemandangan ke sungai dan boleh nampak jambatan tu. Trek nak berjogging pun ada kat depan rest house ni.

Pandangan peribadi akak, mungkin management depa kena alert sikit dengan aspek kebersihan dalam tempat penginapan. Lantainya macam dah lama tak bersapu, carpet nya macam dah penuh debu dan paling akak kesal....time nak masak air panas, buka keetle, tengok2 ada najis cicak banyak dalam tu. Down terus mood nak minum.





Pengalaman baru, 1st time makan mee kicap yang khabarnya popular kat Ipoh. Tapi akak makan kueteaw kicap kat KK. Quite nice and simple. Mee kicap + sup steamboat untuk sarapan akak. Lokasinya, berdekatan dengan stesen minyak petronas, jalan keluar menghala ke PLUS highway.


3 comments:

  1. bajet tak cukup nak maintain rest house kot....
    tapi kalau ada najis cicak dalam kettle tu dah kira melampau laa kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mgkin juga management tak ckup pekerja house-keeping...

      Delete
  2. mee kicap... serus x penah cuba lagi ni

    ReplyDelete

jejak orang suka makan, suka baca dan suka tulis...terima kasih daun keladi...jangan serik datang lagi...